Monday 6 July 2015

ضرب الاجل اتمي رژيم ايران - برزخ و باتلاق


پس از اعلام تمديد ضرب الاجل اتمي رژيم ايران، عقربي را در ظرفي بسته تصور كردم كه در حال نيش زدن به خودش هست و آنچنان در بن بست سرنگوني قرار گرفته كه اختيار كارها و حرفهاي خود را هم ندارد و به هر تاكتيك و فريب و تناقض گويي و ... دست مي زند و تمام تلاشش اين است كه بتواند بگويد كه زنده ام و هنوز نفس مي كشم، اما نمي تواند وحشت و هراس خود را از لرزه هاي سرنگوني كه تمامي اركانش را فرا گرفته پنهان كند.
مثلا خامنه اي ولي فقيه درمانده رژيم ايران در روز شنبه 13تیر گفت:«هدف دشمنان از تحریمها، مسأله هسته‌یی یا مسائلی نظیر حقوق‌بشر و تروریسم نیست» يعني به عبارتي مسأله ما فراتر از اينهاست و بايستي كلاهمان را بگيريم كه باد سرنگوني آن را نبرد.
يا يكي از وابستگان به طيف دلواپسان نظام به نام فؤاد ايزدي ناچار شد بگويد كه: «اگر تا 9 جولای (18تیر) طرفین به توافق برسند، کنگره 30روز مهلت دارد که مطالعه کند. اگر بعد از 9 جولای به دست کنگره برسد، این می‌شود 60 روز، اگر تا سپتامبر طول بکشد، بر اساس آن قانون، کنگره باید قوانین تحریمی جدیدی را تصویب کند. یعنی این طور هم نیست که بعد از 9 جولای، بازه زمانی‌اش باز باشد». 
يك نمونه ديگر از فريبكاري رژيم و تاكتيك استفاده از فرصت براي چانه زني انتشار يك كليپ ويدئويي توسط وزير خارجه رژيم با زبان انگليسي مي باشد و مي خواهد اينطوري القاء كند كه كشورهاي مذاكره كننده مقصرند كه به يك توافق اتمي دست نيافته اند كه البته اين حربه زياد مورد توجه قرار نگرفت.
در برزخ ضرب الاجل اتمي رژيم ايران، سفر آمانو به تهران يك شكست مفتضحانه ديگر بود چرا كه نتوانستند يك حرفي دو پهلو از او بگيرند كه بتوانند آن را در برابر کنگره علم کنند تا به‌خیال خودشان راه مماشات را برای دولت آمریکا هموار کنند.
يوكيا آمانو از رژيم ايران درخواست كرده است كه اجازه بازرسي از 11 مركز نظامي و همچنين مصاحبه با 25 دانشمند هسته اي كه در صدر آنها محسن فخري زاده است را به آژانس بدهد. حالا اين فخري زاده كسي است كه به عنوان پدر بمب هسته اي رژيم ايران شناخته شده است.
آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين موارد اختلاف در مذاكرات رژيم ايران و كشورهاي 5+1 را ابعاد نظامي برنامه هسته يي رژيم و بازرسي از مراكز نظامي مشكوك ذكر مي كند.
نتيجه اينكه شواهد نشان از نزديكي به نقطه تعيين تكليفي دارد و همه به اين نتيجه رسيده اند كه” زمان آن فرا رسيده تا اين فصل را ببنديم”.

No comments:

Post a Comment